woensdag 16 september 2009

Goede wijn

.
Er is een vermoeden
van jou
dat kriebelt in m’n buik
als ik denk
aan de lijn van je neus
en de zachte ondeugd
in je ogen.
 

Er zijn voorzichtige verwachtingen
over jou
die een vreugdedansje maken.

Ik denk dat je m’n maatje bent
en dat ik je wel wil passen.
.
.
.

Dit schreef ik vijf jaar geleden, maar de intensiteit van het vuur dat toen al in me smeulde is enkel nog toegenomen. Dat wij dit jaar gaan trouwen beschouw ik niet als een beginpunt maar eerder als een beloning.  De bekroning van een goed wijnjaar.

Onze ranken doorstonden zon en regen, werden liefdevol gevoed door de elementen der natuur.  Lust, genegenheid en respect blonken in fiere trossen aan hun  wijnstokken. Het plukken alleen al was een feest voor de ziel.

Vlagen van zoete peper en bittere nootmuskaat wedijveren met laurier en kersaroma op onze tong.  We proeven het lot en slikken moedig door of genieten languit van zinnestrelende aroma's.

Dit jaar is de tijd van bottelen gekomen, het vastleggen van kwaliteit, het ja-zeggen tegen de dieprode complexheid van klare wijn met een goeie dronk.

Ik chambreer ons, liefste, om alles wat we in ons hebben naar boven te brengen.  Ik adem ons in, liefste, om onze kwaliteit tot de laatste atoom in me op te nemen.  En dan proef ik en proef ik en proef ik.  Maar nooit zal ik ons uitspuwen.  Daarvoor zijn we te goed, te lekker, te duur.

Ik drink op ons, liefste en wens je een goeie dronk.

Wij zijn niet bang van bezinksel, droesem is de beste vriend van ons glas want zo vergeten wij nooit wat is, wat nog moet komen en wat was.

gepost op www.1001 liefdes.be 
wil u me blij maken? stemmen op de brief!
(lezen/1/zoeken/neoki/vinden/klikken op de ster) 

11 opmerkingen:

  1. Heel mooi, vol eerlijkheid en emoties. Daar hou ik wel van. Je schrijft vlot en kan datgene perfect weergeven wat wij enkel kunnen voelen maar niet in woorden, laat staan zinnen, kunnen omschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank voor zoveel lof, ik geef mijn muze vanavond een extra kus van jullie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaloers ben ik, op je pen, dat zij zo'n woorden en gedachten op papier mag zetten.
    Delen zal ik ze, delen met iedereen die ze wil horen en met iedereen die ze niet wil aanhoren.
    Want te mooi om hier rond te zwerven en vergeten te worden zijn ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anoniem, ik heb zo'n vermoeden van wie je bent, maar los daarvan ben ik bloosblij verrast met je wondermooie reactie. Ik zal m'n pen eens extra in de inkt zetten, vandaag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kan niet bevroeden wie ik ben want voor jou te anoniem...
    Laat het maar een mysterie zijn, zoek niet tussen je vrienden, vergeet de blikken van herkenning...
    Anoniem ben ik en zal ik blijven
    Maar lezen zal ik je, steeds weer en weer...;

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Anoniem: Wat heerlijk mysterieus...
    Wel jammer dat weetgierigheid nu net een sterk ontwikkeld talent is van me, wat moet ik nu met zoveel meesterschap in weetwillendheid?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een verwijzing naar die gruwel FB, die pseudo sociale pagina's zou o zo lomp zijn, desalnietemin bezondig ook ik mij aan dat spel van vriendjes maken. Laat je meesterschap daar eens op los, zoek eens onder de vriendjes van..., ja van wat en wie?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Anoniem: Je bent een lief plaagkonijn, een gesluierd konkelnimfje, een uitdagend gesloten boek en ik heb lees jou al een beetje heel graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wees voorzichtig mooie nymph,
    brand je vleugeltjes niet
    Laat het onschuldig vermaak blijven,
    dan kunnen we blad na blad omslaan.
    "konkelnimfje"
    verwijt en verheerlijking in één,
    nooit zo genoemd
    maar nu al in mijn hart gesloten
    mijn muze

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief